αλλαγη φορας κινητηρα_0002 α

ιδιαίτερη προσοχή στην σύνδεση των επαφών.

το πηνίο ΝΡ που είναι με έντονα ,είναι και το κύριο , ενώ το ΝΑ είναι της εκκίνησης , πολύ μεγάλη προσοχή στην σύνδεση και εάν δεν είστε σίγουροι λόγω αλλοίωσης της ταμπέλας μην κάνετε την σύνδεση εάν δεν ωμομετρησετε για να δείτε ποιο είναι το τύλιγμα εκκίνησης. σε περίπτωση λάθους συνδεσμολογίας καίγεται το μοτέρ εν ριπή οφθαλμού. παρ ΄όλο που είναι μονοφασική η σύνδεση είναι ποιο δύσκολη από μια αντίστοιχη τριφασική. προσοχή……

Α.Γ.

Σε περίπτωση που δεν έχουμε τις τυπωμένες ενδείξεις, ή δεν υπάρχει κάποιο ταμπελάκι για τον καθορισμό των καλωδίων, τότε μπορούμε να προβούμε σε ωμομέτρηση των τυλιγμάτων για να καθορίσουμε πιο είναι το κάθε ένα. στο τύλιγμα ΝΡ , θα βρούμε πολύ μεγάλη αντίσταση σε σχέση με το ΝΑ.  Αφού έχουμε καθορίσει τα δυο διαφορετικά τυλίγματα είναι πολύ εύκολο μετά να αλλάζουμε την σύνδεση τους……εάν προσέξετε ότι βάσει του σχεδίου …..συνδέονται …..είτε χιαστεί είτε όχι. Η τιμή του πυκνωτή πρέπει να είναι συγκεκριμένη ώστε κατά την έναρξη να έχουμε την απαραίτητη ροπή και  η τιμή του είναι βάσει του κατασκευαστή του μοτέρ. Εάν δεν υπάρχει η πλακέτα σύνδεσης μπορούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες επαφές επάνω σε μια διάτρητη πλακέτα η οποία θα μας βοηθήσει πάρα πολύ στην σύνδεση και στην εναλλαγή των συνδέσεων . Εάν είστε άπειρος ή αμφιβάλλετε για το εάν έχετε κανει σωστά την σύνδεση, για να μην κάψετε το μοτέρ συνδέστε μια λαμπα πυρακτώσεως 100-250 βαττ εν σειρά με το μοτέρ πριν δώσετε τάση. σε περίπτωση που κατά λάθος δίνετε τάση στο τύλιγμα εκκίνησης , θα δείτε την λαμπα να ανάβει πολύ χωρίς να υπάρχει φόβος να καει τύλιγμα εκκίνησης. Η τιμή της λαμπας εξαρτάτε από την ισχυ του μοτερ……οσο μεγαλυτερη ισχυ εχει το μοτερ τοσο μεγαλύτερη ισχύ και η λαμπα. Μετά την επιτυχή σύνδεση αφαιρούμε την λαμπα πυρακτώσεως από το κύκλωμα.

j.m.