πριν μπούμε στο καινούργιο ….θέμα ας πούμε δυο πράγματα για το τι πρόκειται.

σε ένα χώρο 76m2 , είναι εγκατεστημένες δυο γεννήτριες πετρελαίου  ( ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη ) των 60 KW. τύπου ΜΑΝ.  στην άλλη μεριά του χώρου υπάρχουν δυο δεξαμενές καύσιμων  των 12 τόνων εκάστη , και οι οποίες περιβάλλονται από τοίχο ύψους 1,5 μ. από οπλισμένο σκυρόδεμα, για τυχόν διαρροή καυσίμων. H μεταφορά από τις δεξαμενές του καυσίμου στις γεννήτριες γίνεται με υπόγειες σωληνώσεις. Πακέτο με την  εγκατάσταση των γεννητριών , τοποθετούνται και τα απαραίτητα μέτρα πυροπροστασίας. Τοποθετήθηκαν τρία (3) διαφορετικά συστήματα πυροπροστασίας τα οποία κατά την εκδοχή του  ανθρώπου που έχει την επίβλεψη των γεννητριών , συνεχώς έδιναν λανθασμένους συναγερμούς, άλλοτε δούλευαν, άλλοτε όχι. Επειδή το  όλο σύστημα ήταν αναξιόπιστο τοποθετήθηκε κάμερα ασφαλείας για την επίβλεψη του χώρου. Κατά τον περιοδικό έλεγχο που πήγε το συνεργείο των ηλεκτρολόγων ανακινήθηκε και αυτό το θέμα. Και πάμε στις Φώτο…….. του ενός εκ των τριών συστημάτων……

DSCN5768.

Όλα καλά μέχρι εδω…..ωραίο κουτί …..ωραίο μηχάνημα, αλλά έτσι και κτύπαγες πολύ ελαφρά με ένα κατσαβίδι το μεταλλικό κουτί τότε άρχιζαν τα περίεργα………και πάμε στην επόμενη Φώτο……….

DSCN5770gggeee.

Είναι γνωστό ότι οι ακροδέκτες των αντιστάσεων είναι επικασσιτερωμένοι για καλύτερη συγκόλληση αλλά με την πάροδο του χρόνου πιάνει μια μαυρίλα , μια οξείδωση εάν θέλετε που λειτουργεί ακριβώς ανάποδα εάν δεν είναι κολλημένα , δηλαδή δημιουργεί πρόβλημα κακής επαφής……..

Οι αγωγοί που καταλήγουν στις αντιστάσεις 2,2 ΚΩ, από τους σενσορες , πρέπει πάντα να είναι κολλημένοι με κόλληση και να τοποθετείται θερμοσυστελόμενο μακαρόνι , για να αποφύγουμε την τυχαία επαφή μεταξύ των ζωνών.

Είναι γνωστόν ότι ένα πολύκλωνο σύρμα εάν το συστρέψουμε γύρω από ένα μονόκλωνο τότε έχουμε την χειρότερη επαφή που μπορούμε να κάνουμε, γιατί το πολύκλωνο έχει την ιδιότητα να ξετυλίγεται με την πάροδο του χρόνου από τον μονόκλωνο αγωγό δημιουργώντας καταστάσεις τύπου ΑΛΤ…… λογω των ψιλών συρμάτων.

Όπου υπάρχει το σύμβολο της γείωσης , τότε αυτό το σημείο πρέπει οπωσδήποτε να γειωθεί….. εκτός εάν ο << εγκαταστάτης >> ….θεωρεί ότι στο σημείο αυτό βρίσκονται οι ρίζες κάποιου δένδρου……

Σε λειτουργία έτσι και έσπρωχνες ελαφριά τα καλώδια εισόδων σε μια απόσταση περίπου 10 πόντων από τις αντιστάσεις των 2,2ΚΩ …..γινόταν χαμός ιδίως στις επαφές 1 και τέσσερα.

Δίπλα ακριβώς από το κιβώτιο υπάρχει παροχή τάσεως για την συσκευή, αλλά και για να βάλει ένα κολλητήρι να κολλήσει τις επαφές…..βασική προϋπόθεση να έχεις κολλητήρι, κόλληση…… λίγο δύσκολο θα μου πείτε γιατί ποιος χρησιμοποιεί κολλητήρι σήμερα,…. όλα στριφτά γιατί είναι καινούργια μόδα……. και πάμε στην επόμενη Φώτο…….

DSCN5771gggeee. Δυο καμένες ασφάλειες που δεν έχουν αντικατασταθεί με καινούργιες αλλά έχει τοποθετηθεί ένα σύρμα , από την διατομή του σύρματος πρέπει να είναι για ασφάλεια τουλάχιστον 7 Αμπέρ, ίσως και περισσότερο.

Όταν για διάφορους λόγους , δεν έχουμε….δεν μπορούμε ….να αντικαταστήσουμε τις ασφάλειες και οι συνθήκες επιβάλουν να τοποθετήσουμε σύρμα, τότε θα πρέπει να βάλουμε πολύ ψιλό σε διατομή σύρμα, ευθύγραμμο και να κολληθεί και στις δυο μεριές της ασφάλειας για σωστή επαφή.

Η μια ασφάλεια είναι 1 Α και η δεύτερη 3 Α , αυτός έβαλε ένα σύρμα για 7 Αμπέρ και στις δυο και πρέπει να κοιμήθηκε πλέον ήσυχα…. οι ασφάλειες που υπάρχουν δεν είναι για αυτή την θήκη με αποτέλεσμα να           ‘’ παίζουν ‘’ στην βάση. Για την πρώτη ασφάλεια που παίζει απλώς το κύκλωμα πότε δέχεται τάση και πότε όχι  με αποτέλεσμα να κάνει την λειτουργία του προβληματική. Για την δεύτερη ασφάλεια που είναι επιφορτισμένη για το γέμισμα της μπαταρίας ανάγκης, μάλλον δεν θα έκανε ποτέ επαφή οπότε θα είχε πάντα ένδειξη άδειας μπαταρίας . Θα πρέπει όμως να δώσουμε ένα ελαφρυντικό στον << εγκαταστάτη >> γιατί είναι πολύ ακριβές οι ασφάλειες για αντικατάσταση….0.10 ευρώ εκάστη…..

Στο κάτω σημείο έχει παραβλεφθεί μια βίδα η οποία όταν υπάρχει πρέπει να βραχυκυκλώνει δυο νησίδες απαραίτητο για την σωστή λειτουργία του κυκλώματος,…. τώρα θα μου πείτε για μια βίδα κάνω έτσι;;;;; μάλλον είμαι περίεργος τύπος από ότι φαίνεται!!!!

Είναι γνωστό ότι οι κινητήρες ντίζελ  και τέτοιας ισχύος ότι παράγουν πολύ υψηλό θόρυβο και μάλιστα χαμηλής συχνότητας που κάνουν τις επιφάνειες να πάλλονται. Αποτέλεσμα αυτού του θορύβου είναι να πάλετε το κιβώτιο απειροελάχιστα και μαζί με αυτό και όλα τα σημεία που δείξαμε. Αποτέλεσμα ήταν να μην δουλεύει η συσκευή ποτέ σωστά η να δείχνει λανθασμένες καταστάσεις. Το άσχημο σε αυτή την περίπτωση είναι ότι πρόκειται για σύστημα προστασίας από ανάφλεξη καυσίμων…… και όχι για κάποιον συναγερμό σπιτιού ο οποίος ενεργοποιήθηκε από περαστικό ζώο και δεν έχει και σημασία.

Υπολείπονται οι δυο άλλες συσκευές να δούμε τι……καλούδια έχουν γίνει…..

Με την αποκατάσταση όλων των ανωτέρω το σύστημα δουλεύει απολύτως σωστά για 1,5 και πλέον μήνα που έχουν αποκατασταθεί οι κακοτεχνίες και με σκόπιμους ελέγχους λειτουργίας σε ενδιάμεσα διαστήματα.

Καλό Βράδυ σε όλους….από κάπου μακριά…..

DSCN5775

john micros